søndag 31. juli 2011

Jeg har bakt bryllupskake - Logg

Det vil si at jeg har vært med på å bake bryllupskake. Teknisk sett bakte jeg ikke kaken heller, jeg fyllte, trakk med fondant, og la fondantbånd rundt kanten. Min kjære Trinetrollemor tok seg av baking og dandering av blomster. Gøy var det, men jeg skal innrømme at det er en utfordring å smelle sammen en treetasjes kake i tredve varmegrader når man lider av varmeallergi og blir svimmel og uvel av temperaturer over 25. *humre* Men resultatet ble bra synes jeg, selv om vi ikke er proffesjonelle kakebakere.

Jeg hadde ikke med kameraet mitt, så bilder av prosessen har jeg ikke enda, men jeg har ett av det det ferdige resultatet.

Den minste kaken, hjertet, er fyllt med vaniljefrosting og knuste polkagriser. Sirkelen er fyllt med sjokoladesmørkrem med kaffe og kokos, og firkanten er fyllt med sjokoladefrosting og ferske jordbær.

Bryllupet var i går, 30. Juli, og jeg venter på rapport om hvordan kaken ble mottatt.
Edit: Kaken ble godt mottatt, og det var bare noen få biter igjen. Suksess!

Og til slutt: Gratulerer med bryllupsdagen H og M!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar