mandag 1. august 2011

Kyllingform med bacon og blomkål - Oppskrift

Jeg hadde lite lyst på standardmiddagen med kyllingfilet, ris, grønnsaker og saus, så jeg bestemte meg for å prøve noe nytt. Og det ble sannelig ikke verst, om jeg så skal si det selv! Storesøsters (8) kommentar: DETTE vil jeg ha til lunch i morgen!

Du trenger:
4 kyllingfileter (evt 3 om du ønsker mer grønnsaker i forhold til kjøtt)
150 gram bacon
En halv mediumstor blomkål
1 rødløk
1 liten rød paprika
2-3 ss hvetemel
Melk
Salt og pepper
1 fedd hvitløk
0,5 kork eddik
1 ts soyasaus
1 terning hønsebuljong
Karri
Kajennepepper
Ost til gratinering (Et par never holder.)

Stek kyllingfileten i biter og legg til side. Surr baconet til det nærmer seg sprøtt, tilsett grønnsakene og stek videre i ca fem minutter. Dryss over hvetemel, tilsett melk til grønnsakene er dekket (fordel å ha stor stekepanne eller eventuelt overføre til en gryte). Kok til sausen tykner litt. Krydre med salt, pepper, buljong, eddik, soyasaus, karri og kajennepepper etter smak. Ha kyllingen i en ildfast form og hell over grønnsaker og saus. Dryss over revet ost og stek på 200 grader til osten har smeltet og er gyllen. Server med fullkornspasta og/eller salat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar