torsdag 12. januar 2012

Kladdkake - Oppskrift

Ok, så er jeg ikke den flinkeste til å oppdatere bloggen. Men på oppfordring fra et par lesere (Wee! Jeg har faktisk lesere!) så kommer jeg nå med en ny oppskrift. Kladdekake! Egentlig er dette en oppskrift på muffins, men jeg foretrekker kakevarianten. Rett og slett fordi midten blir større, og det dermed blir mer "rå" kake. Nam! Den er mørk, vidunderlig syndig, og en perfekt avslutning på en god middag. Eller rett og slett som kos foran tven. Kan fint stekes dagen i forveien, men jeg foretrekker å servere den så godt som nystekt, slik at den fremdeles er varm.

Du trenger:

3 dl sukker
2 egg
1 ts vaniljeessens
3-4 ss kakao
1.5 dl hvetemel
100 gram smør


Rør sammen sukker og egg. Rør så inn kakao og vaniljeessens, og deretter hvetemel. Til slutt røres smeltet smør inn til man får en herlig klissete røre. Helles i en liten smurt form (Jeg har en liten oval form fra Ikea som passer ypperlig), og stekes på 200 grader i ca 20 minutter. Den skal være rå i midten. Jeg foretrekker den nesten flytende i midten. Serveres med pisket krem, eller enda bedre; Vaniljeis!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar