lørdag 2. oktober 2010

Sop-i-hop-cookies - Oppskrift

Jeg fikk plutselig for meg at jeg skulle bake noe, siden nesten halvparten av alle facebookvennene mine bakte ett eller annet i dag. Jeg gikk derfor på let etter en passende oppskrift. Jeg var i humør til noe med havregryn, og trålet www.detsoteliv.no (Herlig side for alle bakeglade) og kom over en oppskrift på Røvercookies. Men siden jeg manglet både smarties og bakepulver ble det litt sånn "man tager hva man haver-stemning" på kjøkkenet. Og slik ble min oppskrift.

200 gram brunt sukker
100 gram farin
2 rause ts vaniljesukker
200 gram smør
2 egg
2 dl hvetemel
2 dl havregryn
1 dl kokos
1/4 ts kanel
Sjokoladedråper/sjokoladebiter

Rør sukker (brunt+hvit+vaniljesukker) og smør hvitt. Pisk inn ett eg om gangen. Rør inn hvetemel, havregryn og kokos, og kanel til slutt. Rør så inn sjokoladebitene.
Settes på stekeplate med rause t-skjeer (men ikke for rause). Ikke ha mer enn 9 pr plate. De flyter veldig godt ut! Stekes midt i ovnen på 175 grader til de er brune i kantene. Avkjøles på platen da de er myke når de kommer ut av ovnen.

Kakene er seige og gode i midten, og sprø rundt kanten. Og så er de veldig veldig gode!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar