torsdag 4. desember 2014

Spagettisaus i en fart

I hverdagen liker jeg mat som går fort. Nå er jeg jo i permisjon og kan bruke litt mer tid på middagen, men når jeg er i jobb er jeg ofte ikke hjemme før fem. Skal vi da rekke å spise middag sammen, er det greit å lage noe som ikke tar en time. I dag sto jeg på kjøkkenet med dolmioglasset i hånden, men fant ut at jeg skulle være litt kreativ i stedet. Det angrer jeg ikke på! Resultatet av kjøkkenskapraidet ble en fantastisk god spagettisaus med masse smak. Kremete, just the way I like it! Sausen var ferdig samtidig som spagettien, og falt i smak hos både store og små.

Du trenger:
1 pk kjøttdeig
1 gulrot
1 liten løk
3 fedd hvitløk (Eller mindre om du ønsker.)
1 boks hermetisk tomat (Jeg brukte moset, men hakket går sikkert også fint.)
1 liten persilledusk
1 ss tomatpure
1 ss tørket basilikum
Salt og pepper
Et par dråper tabaskosaus
1 pakke kremost med krydder (Jeg brukte Tine sin, som er på 100 gram.)

Slik gjør du:
Sett spagettivann på kok. I en egen gryte steker du kjøttdeig og finhakket løk sammen. Tilsett revet gulrot og finhakket hvitløk. Fres et par minutter. Tilsett hermetisk tomat, tomatpure, finhakket persille, basilikum, og tabasko. Kok et par minutter til, og tilsett så kremost. Smak til med salt og pepper.

Server, nyt, og motta hyllesten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar