tirsdag 21. september 2010

Kantareller - Logg

Jeg trasket innom Rema i dag for å finne ett eller annet til middag, og kom tilfeldigvis over noen nydelige gule kantareller i grønnsaksavdelingen. Oh, lykke! Jeg elsker sopp, og kantareller er en av favorittene. Hva er vel bedre til stekt kjøtt enn vakker gul sopp? Middagen i dag ble kyllinfilet med timian, båtpoteter, tzaziki, og smørstekte kantareller med litt vårløk. Dessverre var både soppen og kyllingen ganske smakløs, men jeg satser på at de kantarellene jeg kjøper i morgen (ja, for man gir jo ikke opp!) smaker litt mer.
 


Jeg er også veldig glad i champignon, og spiser det både smørstekt, på pizza, bakt og i blant rå i salat. Det er sunt, det er godt, og spiser man nok er det også ganske mettende. Aromasopp liker jeg også, og en av de beste pizzaene jeg har smakt noen gang var en italiensk pizza med shitake og østerssopp. Nam nam nam!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar