lørdag 18. september 2010

Pastasaus - Oppskrift

Du trenger:
En halv "feddløs" hvitløk
En halv løk
To ts tomatpure
En halv dl vann
En boks hermetiske tomater
En ts sukker
En neve hakket paprika
En neve hakket squash
En hakket gulrot
Salt/pepper
En halv boks tine kremost naturell

Fres løk og hvitløk i olje til løken er blank. Sleng i resten av grønnsakene, og stek videre til løken har fått litt farge. Ha i hermetiske tomater, tomatpure, vann (jeg brukte vannet til å få med restene fra tomatboksen), sukker, salt/pepper, evt. basilikum/oregano (Jeg hadde ingen av delene, så jeg brukte et krydder som het "Urter og hvitløk"). Jeg trodde jeg hadde dårlig tid da jeg laget middag, men det hadde jeg ikke siden mannen ble forsinket, så sausen ble stående å koke i en liten times tid. Kjør det hele i en blender, evt. med stavmikser, og rør inn kremosten like før servering.

Server med hjemmelagde kjøttboller og fullkornspasta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar